کسب وکار هوشمند
کسب وکار هوشمند
هوش سازمانی( که به عنوان کسب و کار هوشمند نیز مورد خطاب قرار میگیرد ) یعنی داشتن دانشی فراگیر از همه عواملی که بر سازمان موثر است داشتن دانشی عمیق نسبت به همه عوامل مثل مشتریان، رقبا، محیط اقتصادی، عملیات و فرآیندهای سازمانی (مالی، فروش، تولید، منابع انسانی و) که تاثیر زیادی بر کیفیت تصمیمات مدیریتی در سازمان میگذارد |
![]() |
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 3742 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 52 |
کسب وکار هوشمند Business Intelligence
تعداد صفحات : 52 اسلاید
نوع فایل : ppsx
قیمت تمام شده : 2500 تومان
باتلر (Butler 2001) میگوید هوش تجاری مدیریت درست و موثر اطلاعات برای هدفی تجاری است و اساساً به ارتباط بین کاربر و سیستمهای فناوری اطلاعات مرتبط میگردد.
بطور خلاصه: هوش تجاری شرح نیازهای سازمان است برای تجزیه و تحلیل البته به همراه گزارش دهی مناسب و برخط.این مبحث کارکردها ، گزارش دهی ، تجزیه و تحلیل ، انبار داده ، OLAP ، پرتال و .... را در بر میگیرد.
شرکت تویوتا موتورز در آمریکا یکی از زیر مجموعه هایی تویوتای ژاپن است.متوسط هزینه حمل هر خودرو برای این شرکت 72 تا 80 دلار که سالانه حدود 2میلیون دستگاه در حدود 160 میلیون دلار خواهد بود.(حدود 500 میلیارد تومان که البته در مقایسه با 3 هزار میلیارد و 9000 میلیارد رقم ناچیزی است)
مشکلات:زنجیره تامین همواره با مشکل روبرو بود
عدم به موقع تحویل خودرو به مشتریان و نارضایتی آنان
جذب شدن مشتریان به شرکتهایی نظیر هوندا
با تولید خودروهای هیبریدی در 2003 مکشلات مضاعف شد.
مشکلات اشتراک اطلاعات بر خط بین ژاپن و نمایندگی های ایالات متحده
سرعت پایین
پرداختهای اشتباهی موازی
گزارشات مرده
تصمیمات مرده
وجود مشکلات عدیده در بخش خدمات پس از فروش
ثبت اطلاعات اشتباه
عدم توانمندی بخش IT در حل این مشکلات